Citroën C4 (2015)

2015-BEN MEGÚJUL A CITROËN C4!

A CITROËN C4 második generációja 2010-ben mutatkozott be, és eddig több mint 450 000 darab gördült le belőle a márka mulhouse-i gyártósoráról. A kényelméért és minőségéért kedvelt modell a korszerűsítés jegyében most új világítást, hasznos technológiákat és új generációs motorokat kap. Még hangsúlyosabbá válik a modell kompakt limuzin volta, ami a vezetést és az utazást egyaránt élvezetessé teszi. Az elegáns dizájn, a mindenre kiterjedő kényelem és a kiváló menettulajdonságok természetesen továbbra is a CITROËN alsó középkategóriás modelljének fő ütőkártyái maradnak.

Az új CITROËN C4 kínálat legfőbb jellemzői:

-  egyedi világítás, mely a LED égős nappali menetjelző lámpákkal szerelt fényszórókkal még kifejezőbbé teszi a gépjármű elejét, a 3D hatású lámpákkal pedig dinamikusabb jelleget kölcsönöz a hátsó résznek. Az utasteret új kárpitválaszték és a 7 colos érintőképernyő jóvoltából letisztultabb műszerfal teszi modernné.

- továbbra is kiemelkedő kényelem. A CITROËN C4 egyik fő vonzereje a remek úttartás, amely a vezetési élményt sem csorbítja. A kiváló hangszigetelés, a kényelmes ülések, a masszázsfunkcióval rendelkező vezetőülés és az elektromos működtetésű árnyékolóval ellátott panoráma üvegtető még kényelmesebbé teszi az utazást. A 2,61 m-es tengelytávnak, az osztott hátsó üléspadnak és a kategóriában példátlanul nagy, 408 literes csomagtartónak köszönhetően a CITROËN C4 helykínálata is lenyűgöző;

- a berendezések használatát megkönnyítő hasznos technológiák, köztük a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML) és az összes média- és navigációs funkciót egyesítő 7 colos új érintőképernyő. A vezetést olyan berendezések segítik, mint a visszagurulás-gátló, az intelligens kipörgésgátló és a holttérfigyelő rendszer (SAM). A CITROËN Connect Box jóvoltából pedig – a forgalmazó országtól függően – olyan interneten keresztül elérhető szolgáltatásokban lehet részünk, mint a helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívás, a virtuális szervizfüzet vagy az Eco Driving szolgáltatás;

- a legújabb generációs motorok, melyeknél a vezetési élmény és az alacsony fogyasztás volt a fő szempont.

A háromhengeres PureTech benzinmotorok és a BlueHDi dízelmotorok egyaránt teljesítik az Euro 6 szabvány előírásait. Stop & Start rendszerrel és alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok használatával rendkívül keveset fogyasztanak: ez a manuális váltóval szerelt BlueHDi 100 S&S esetén akár 3,3 l/100 km-t, ill. 86 g/km CO 2 -t, a PureTech 130 S&S EAT6 esetén pedig akár 4,8 l/100 km-t, ill. 110 g/km CO2 -t is jelenthet. Az utóbbi motor figyelemreméltó hatékonysága az új EAT6 automata váltónak is köszönhető.

Harmonikus külső új világítótestekkel

Harmonikus arányok és a kerekekre szinte ráülő karosszéria: a CITROËN C4 első pillantásra robusztus és minőségi autó benyomását kelti. Az orr-rész a fényszórókat összekötő krómozott márkajellel és a széleken lekerekített bordázott motorháztetővel azonnal felismerhető.

Az új fényszóróktól megváltozott az autó „tekintete”. A sárvédők irányában megnyújtott fényszórók a LED-ektől még kifejezőbbek lettek, és teljesen egyedi világítást eredményeztek. A fényes fekete háttér előtt két 3D krómozott lámpaegységet magában foglaló, finoman kiképzett fényszórókon is érződik a technológiai berendezésekre jellemző minőség.

A 3D hatású új hátsó lámpák kiemelik a csomagtér ajtó letisztult formáját, és hangsúlyozzák a C4 méltóságteljes karakterét. Ezt az érzetet erősítik a pontos holtjáték- és szintbeállítások, a krómdíszítések (az első és hátsó lökhárítón, az ablakszegélyeken stb.) és az új 17 colos Miami könnyűfém keréktárcsák is.

A modell ezentúl nagy átmérőjű (akár 18 colos) kerekekkel, 9 színárnyalatban rendelhető (ebből a kőszürke és a platinaszürke új).

Igényes belső stílus

Az új CITROËN C4 utasterében a 7 colos érintőképernyőnek köszönhetően letisztultabb, modernebb kiképzésű műszerfalat találunk. Az ülések jól tartanak és kényelmesek. A kínálat két új kárpittal bővült: a visszafogott és elegáns színű Rayados Mistral és a szürke Libéria szövettel.

Az egész enteriőr igényes kialakítású. Az utasteret a kategória legjobb minőségű anyagai borítják: a műszerfal puha felületet eredményező, ráolvasztásos (ún. slush) technikával készült, a tetőt jersey kárpit fedi, a kormánynál lévő kapcsolókon, a szellőzőkön és a váltókaron pedig krómdíszítés található.

A CITROËN C4 új modellkínálatának vezérgondolata, hogy testi-lelki kényelmük biztosításával egyedülálló élményt nyújtson a vezető és az utasok számára.

Nyugodt, kiegyensúlyozott vezetést garantáló menettulajdonságok

A CITROËN C4 a márkától megszokott remek útfekvés és a pontos kormánymű jóvoltából a nyugodt, kiegyensúlyozott vezetés szinonimája. Az autó ennek megfelelően elöl pseudo-McPherson típusú futóművel, hátul deformálódó kereszttartóval és elektromos szervoszivattyús hidraulikus kormányművel rendelkezik. A CITROËN C4-et érezhetően könnyű vezetni és uralmunk alatt tartani: nem imbolyog, reakciói (pl. kitéréskor,vészfékezéskor) tökéletesen adekvátak.

A kiegyensúlyozott menettulajdonságokat tovább erősítik az olyan vezetést segítő technológiák, mint az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékrásegítő vagy az ESP-hez kapcsolódó intelligens kipörgésgátló.

Fedélzeti kényelem

A CITROËN C4 kellemes és pihentető utazást ígér. A fedélzeti kényelem garanciája:

-  a különösen kényelmes ülések, melyek közül a vezetőülés masszázsfunkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal is rendelkezik;

-  a tökéletesebb kilátást és optimális fényviszonyokat nyújtó nagyméretű üvegfelületek (pl. felfelé 27°-os kilátási szöget biztosító szélvédő);

-  az elektromos működtetésű árnyékolóval felszerelt, 1,3 m²-es panoráma üvegtető, mely az utasok kellemes közérzete érdekében még több fénnyel árasztja el az utasteret,

-  a kiváló hangszigetelés. A zajforrások közvetlen közelében megvalósuló zajelnyelés terén a CITROËN C4 igazi referenciának számít: zajcsillapító bevonattal rendelkező szélvédő, hangelnyelő elemek a motortérben, átfogó szigetelési koncepció a karosszérián és az ajtókon, valamint a karosszéria külső részén alkalmazott zajcsökkentő megoldások;

-  a térbeli hangzást biztosító nagy teljesítményű audiorendszer DENON hifirendszerrel, digitális

erősítővel, hátsó magashang-sugárzókkal (tweeter) és mélynyomóval;

-  a vezető és az utasok számára maximális kényelmet nyújtó berendezések: kézre eső kapcsolók, 230 és 12 voltos csatlakozó, a csomagtérben elhelyezett hordozható lámpa.

Tágas és sokoldalú

Bőséges helykínálat, sokoldalúság, otthonosság: hogy csak néhányat említsünk a C4 ütőkártyái közül.

A kompakt limuzinoknál alapvető követelmény, hogy a kompakt külsőhöz tágas belső járuljon. A C4 külső méretei változatlanok: a modell 4,33 m hosszú, 1,79 m széles és 1,49 m magas. Továbbra is referenciaértékű a 408 literes csomagtartó, melynél nincs nagyobb a kategóriában. Szögletes formájának, az alacsony és keskeny raktérküszöbnek és belső kialakításának köszönhetően 100%-osan kihasználható.

A 2,65 m-es tengelytávnak és a hátsó üléspadon mért 1,45 m-es könyökszélességnek köszönhetően a CITROËN C4 belterét is rendkívül nagy helykínálat jellemzi. A modell bővelkedik rakodóhelyekben: ilyen a nagyméretű kesztyűtartó, a 1,5 literes palack befogadására alkalmas első ajtózsebek, az első ülések alatti tárolófiók, a műszerfali rakodórekesz és az első könyöktámasz alatti tárolóhely. A variálhatóságot a 2:1 arányban osztott hátsó üléspad, valamint a hosszú tárgyak szállítására alkalmas síléctartó biztosítja.

A CITROËN C4 új modellkínálatában alkalmazott hasznos technológiák egyszerűbbé és kellemesebbé teszik a mindennapokat.

Intuitív használatú technológiai berendezések

Az új CITROËN C4 nem csupán arra koncentrál, hogy a legújabb technológiákat alkalmazza, de arra is, hogy azok használata egyszerű és kényelmes legyen. Az új 7 colos érintőképernyő például – jelentős helyet szabadítva fel a C4 műszerfalán – a következő funkciókat foglalja magában:

-  új, érintőtechnológiás navigációs rendszer, mely a perspektivikus térkép- megjelenítést, a sebességhatárok kijelzését, a közlekedési viszonyok figyelembevételét és a legalacsonyabb üzemanyag- fogyasztású útvonal beállítását is lehetővé teszi,

-  média funkció (rádió, audio streaming funkció, hordozható készülékek csatlakoztatása);

-  telefon (Bluetooth kihangosító, hozzáférés a címjegyzékhez, konferenciahívások kezelése);

-  a gépjármű-paraméterek beállítása.

A nyugodt és zökkenőmentes vezetést szolgáló technológiák

A CITROËN C4 új kínálatában a kellemes és zavartalan utazást többek között az alábbi intelligens technológiák szolgálják:

-  kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML), melynél a gépkocsi nyitásához és indításához elég, ha a vezető magánál tartja az elektronikus kulcsot;

-  intelligens kipörgésgátló rendszer (CTI), mely alacsony tapadású útfelületen (hóban, jégen, sárban stb.) javítja a gépjármű meghajtását. Amikor a CTI azt érzékeli, hogy nem megfelelőek a tapadási feltételek, és ez megnehezítheti a gépkocsi elindulását és haladását, átveszi az ASR kipörgésgátló funkció szerepét: maximális nyomatékot juttat a legjobban tapadó kerékre, és így megfelelő motorműködést és iránytartást biztosít;

-  visszagurulás-gátló berendezés, amely – elektromos rögzítőfékként működve – kb. 3º-nál nagyobb emelkedőszög esetén a zavartalan indítás érdekében a fékpedál felengedését követően 2 másodpercre még egy helyben tartja a gépkocsit.

-  statikus kanyarvilágítás funkcióval kiegészülő ködfényszórók, melyek egy plusz fénynyalábbal világítják meg a kanyar belső ívét, és ezzel kanyarodás közben és útkereszteződéseknél javítják a látási viszonyokat és növelik a biztonságot. A fényszórók kétféle módon kapcsolhatnak be: a megfelelő oldali irányjelző használatakor, vagy ha a kormánykerék elfordítási szöge eléri a 60°-ot. Az első ködfényszórók így akár 75º-os szögben is képesek bevilágítani a teret a gépkocsi megfelelő oldalán.

-  véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL), amely hatékony megoldást kínál a főként a gyorsforgalmi utakon bekövetkező közúti balesetek egy részének hátterében álló figyelemlankadás problémájára.  Az AFIL-rendszer az első lökhárítóba beépített infravörös érzékelőknek köszönhetően érzékeli a hosszanti útburkolati jeleket (folytonos, ill. szaggatott felfestések), és átlépésük esetén figyelmezteti a vezetőt a haladási irány korrigálására. A rendszer, mely egyébként kikapcsolható, 80km/h feletti sebességnél lép működésbe. Az irányjelzés nélküli, nem szándékos sávváltás esetén a vezetőülésbe beépített két rezgőfej egyike (mindig az, amelyik a sávelhagyásnak megfelelő oldalon található) bekapcsol, így figyelmeztetve a vezetőt a veszélyre.

-  Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer (SAM) a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített 4 érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben figyeli a gépkocsi környezetét.

Fedélzeti internetes szolgáltatások

Az újdonságnak számító CITROËN Connect Box szolgáltatáscsomag helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívást tesz lehetővé (a funkció országonként eltérő). Az ingyenes szolgáltatások a beépített SIM-kártyával a hét minden napján, éjjel-nappal igénybe vehetők. A rendszerhez további két internetes szolgáltatás kapcsolódik: a virtuális szervizkönyv és az Eco Driving szolgáltatás, melyek révén a vezető tájékoztatást kap a mechanikai vagy a biztonságot érintő meghibásodásokról és az elvégzendő karbantartási műveletekről, és nyomon követheti gépjárműve fogyasztását és CO2-kibocsátását.

A CITROËN C4 motorkínálata új – gazdaságos és nagy teljesítményű – Euro 6-os motorokkal bővült: a benzines választék két PureTech motorral, a dízel kínálat két BlueHDi motorral lett gazdagabb.

PureTech 110 BVM és PureTech 130 S&S EAT6 benzinmotorok

A Franciaországban tervezett és gyártott új, háromhengeres PureTech benzinmotorok innovatívak, hatékonyak, egyben gazdaságosak (akár 25%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el velük).

A hatsebességes manuális váltóval szerelt PureTech 130 S&S turbómotor tavaly márciusi bevezetése után a                CITROËN C4 motorkínálata két új erőforrással bővült: az ötsebességes manuális váltóval szerelt PureTech 110 és a hat fokozatú automata váltós PureTech 130 S&S EAT6 motorral. A PureTech szívómotorok háromhengeres felépítését követő turbóváltozatok új generációs, magas hatásfokú turbókompresszort (240 000 ford./perc) és központi elhelyezésű nagynyomású (200 bar) közvetlen befecskendezést kaptak. A turbós változat nagyobb terhelésének elbírása érdekében a motor egyes alkatrészeit megerősítették:

-  a hengerfej alumínium anyagát rézzel ötvözték, hogy elviselje a nagyobb terhelést;

- a motorblokk anyaga alumínium (mint a szívó változaton), de hőkezelést kapott, a hengerperselyeket pedig (amelyek a szívó változathoz hasonlóan öntéskor kerülnek a helyükre) a jobb hővezetés érdekében alumínium bevonattal látták el;

-  a főtengely acélból készült (a szívó változatok öntvény főtengelye helyett);

-  a szelepek üregesek és nátrium töltetűek, hogy jobb legyen a szeleptányér hűtése;

- a hajtókarok anyaga nagy szilárdságú acél (melyet magas rugalmassági határ, magas szakítószilárdság és jó kifáradástűrés jellemez);

-  a motor kenését változó nyomótérfogatú szivattyú végzi: a nyomás szabályozását a motor-vezérlőegység irányítja, hogy a szállított mennyiség és a nyomás épp megfelelő legyen.

A PureTech 110 motor legnagyobb teljesítménye 5500 ford./percnél 81 kW (110 LE), nyomatéka pedig 1750 ford./percnél 205 Nm. A motor remek menettulajdonságokat és kellemes vezethetőséget kölcsönöz a C4-nek. Ezzel a motorral és ultra alacsony gördülési ellenállású (UBRR) gumikkal a vegyes ciklusú fogyasztás 4,7 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 110 g/km.

A PureTech 130 S&S EAT6 motor legnagyobb teljesítménye 5500 ford./percnél 96 kW (130 LE), nyomatéka pedig már 1750 ford./percnél 230 Nm. Az EAT6 sebességváltó az AISIN AW által tervezett és fejlesztett legújabb generációs hatfokozatú automata sebességváltó.

Az előző generációs váltótól az alábbiakban különbözik:

-  a motort és a váltót közösen kezelő új szabályozási stratégia (Quick Shift) és az új, nagyobb teljesítményű vezérlőegység 40%-kal meggyorsítja a sebességváltást,

-  a jobb torziós csillapítású, kisebb hidrodinamikus nyomatékváltónak köszönhetően alacsonyabban kezdődik a használható fordulatszám-tartomány, és a jó kigyorsítási tulajdonságok, valamint a nagy sebesség mellett kisebb motorfordulatszám biztosítása érdekében szélesebb a nyomatékmódosítás-tartomány.

-  csökkent az automata váltó belső súrlódása, és így alacsonyabb lett a fogyasztás (kuplungtárcsák optimalizálása, az olajszivattyú szállításának vezérlése a motor terhelése alapján, a vezérlő hidraulikablokk újratervezése révén kisebb méretű olajszivattyú).

A Stop & Start rendszernek és a belső elektromos szivattyúnak köszönhetően az új CITROËN C4 PureTech 130 S&S EAT6 fogyasztása vegyes ciklusban csak 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 49 grammal kevesebb, mint az előző, négy fokozatú automata váltóval szerelt VTi 120 motoré: ultraalacsony gördülési ellenállású (UBRR) gumiabroncsok használata esetén mindössze 110 g/km.

BlueHDi 100 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM és BlueHDi 120 S&S BVM6 dízelmotorok

A CITROËN 2013 vége óta új, BlueHDi nevű motorgenerációt alkalmaz, mellyel a nitrogén-oxidok (NOx) emissziós határának drasztikus csökkenése érhető el. A motorcsalád alkalmazásával egyben csökken a CO2-kibocsátás (akár 4%-kal), és olyan technológia áll rendelkezésre, mely már az Euro 6 szabvány későbbi, szigorított változatainak is megfelel.

A CITROËN C4 új kínálatában az ötsebességes kéziváltós BlueHDi 100 és BlueHDi 100 S&S, valamint a hatsebességes kéziváltós BlueHDi 120 S&S motor-hajtómű egységek találhatók meg. Kiváló teljesítmény és különösen alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás jellemzi őket.

Ezek a motorok az 1,6 l HDi Euro 5 motor továbbfejlesztett változatai. A fejlesztések két fő területre irányultak: a motor belső hatásfokának javítására és a mechanikai veszteségek csökkentésére (speciális égéstér alkalmazása, új dugattyúgyűrű-rendszer, új Diamond Like Carbon bevonat, nagyon alacsony viszkozitású olaj használata).

Az 1560 cm3 hengerűrtartalmú, ötsebességes kéziváltós BlueHDi 100 és BlueHDi 100 S&S, valamint a hatsebességes kéziváltós BlueHDi 120 S&S motorok legnagyobb teljesítménye 73 kW / 100 LE (3750 ford./perc-nél), ill. 88 kW / 120 LE (3500 ford./perc-nél). Az előző generációhoz képest nőtt a maximális nyomaték: 1750 ford./perc-nél 254 Nm-re az ötsebességes kéziváltós BlueHDi 100 motornál, és 300 Nm-re a hatsebességes kéziváltós BlueHDi 120 S&S változatnál. A fenti két motoron alkalmazott megerősített indítómotoros Stop & Start rendszer számos előnnyel jár: megálláskor csend van, és alacsonyabb szintű az üzemanyag-fogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátása. 0 km/h sebesség, üres fokozatban levő sebességváltó és felengedett kuplungpedál esetén a motor készenléti üzemmódba kapcsol, a kuplungpedál lenyomásakor azonban újra beindul. A motor beindításához kb. 500 ms-ra van szükség, ami kevesebb, mint egy sebességváltás időtartama. A folyamat mind a motor leállásakor, mind a beindulásakor teljesen átlátható a vezető számára.

Így az ötsebességes kéziváltós BlueHDi 100 S&S egység legjobb hatásfokú változata a CITROËN C4-ben vegyes ciklusban és ultra alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok használatakor 100 km-enként 3,3 liter üzemanyagot fogyaszt, CO2-kibocsátása pedig 86 g/km. A hatsebességes kéziváltós BlueHDi 120 S&S fogyasztása vegyes ciklusban 3,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig ultra alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok esetén 93 g/km.

A CITROËN elébe megy a szabályozásnak, és a BlueHDi motorokkal már most olyan erőforrásokat kínál, amelyek megfelelnek az Euro 6-os környezetvédelmi normának. Ez az innovatív kipufogórendszernek köszönhető, mely a következőket tartalmazza:

-  a motor után beépített oxidációs katalizátor, mely megsemmisíti az el nem égett szénhidrogéneket (HC) és a szén-monoxidot (CO),

-  a részecskeszűrő elé beépített SCR (Selective Catalytic Reduction) modul, mely az AdBlue®* folyadék befecskendezése révén a nitrogén-oxidok (NOx) akár 90%-át is képes ártalmatlan vízgőzzé (H2O) és nitrogénné (N2) alakítani,

-  adalékanyagos részecskeszűrő, melyet 2000-ben világújdonságként vezetett be a PSA Peugeot Citroën márkacsoport, és amely a koromrészecskék akár 99,9%-át is meg tudja semmisíteni.

Az innovatív és egyedi felépítésű kipufogórendszerben az adalékanyagos részecskeszűrő elé beépített SCR katalizátor az egyetlen olyan utókezelő rendszer, mely 90%-kal képes csökkenteni a nitrogén-oxid-kibocsátást, és közben 4%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátást tesz lehetővé.

*Az AdBlue® adalék a gépjármű hátsó részében elhelyezett 17 literes tartályban található. Ezzel a mennyiséggel 20 000 km-t lehet megtenni. A tartály a csomagtartó felől elérhető töltőcsövön keresztül egyszerűen feltölthető.

A CITROËN C4 új kínálatában a kellemes és zavartalan utazást többek között az alábbi intelligens technológiák szolgálják:

-  kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML), melynél a gépkocsi nyitásához és indításához elég, ha a vezető magánál tartja az elektronikus kulcsot;

-  intelligens kipörgésgátló rendszer (CTI), mely alacsony tapadású útfelületen (hóban, jégen, sárban stb.) javítja a gépjármű meghajtását. Amikor a CTI azt érzékeli, hogy nem megfelelőek a tapadási feltételek, és ez megnehezítheti a gépkocsi elindulását és haladását, átveszi az ASR kipörgésgátló funkció szerepét: maximális nyomatékot juttat a legjobban tapadó kerékre, és így megfelelő motorműködést és iránytartást biztosít;

-  visszagurulás-gátló berendezés, amely – elektromos rögzítőfékként működve – kb. 3º-nál nagyobb emelkedőszög esetén a zavartalan indítás érdekében a fékpedál felengedését követően 2 másodpercre még egy helyben tartja a gépkocsit.

-  statikus kanyarvilágítás funkcióval kiegészülő ködfényszórók, melyek egy plusz fénynyalábbal világítják meg a kanyar belső ívét, és ezzel kanyarodás közben és útkereszteződéseknél javítják a látási viszonyokat és növelik a biztonságot. A fényszórók kétféle módon kapcsolhatnak be: a megfelelő oldali irányjelző használatakor, vagy ha a kormánykerék elfordítási szöge eléri a 60°-ot. Az első ködfényszórók így akár 75º-os szögben is képesek bevilágítani a teret a gépkocsi megfelelő oldalán.

-  véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL), amely hatékony megoldást kínál a főként a gyorsforgalmi utakon bekövetkező közúti balesetek egy részének hátterében álló figyelemlankadás problémájára.  Az AFIL-rendszer az első lökhárítóba beépített infravörös érzékelőknek köszönhetően érzékeli a hosszanti útburkolati jeleket (folytonos, ill. szaggatott felfestések), és átlépésük esetén figyelmezteti a vezetőt a haladási irány korrigálására. A rendszer, mely egyébként kikapcsolható, 80km/h feletti sebességnél lép működésbe. Az irányjelzés nélküli, nem szándékos sávváltás esetén a vezetőülésbe beépített két rezgőfej egyike (mindig az, amelyik a sávelhagyásnak megfelelő oldalon található) bekapcsol, így figyelmeztetve a vezetőt a veszélyre.

-  Az ultrahangos holttérfigyelő rendszer (SAM) a külső visszapillantó tükör sarkában elhelyezett narancssárga fényű jelzőlámpán keresztül tájékoztatja a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekről. A 12–140 km/h sebességtartományban működőképes rendszer az első és hátsó lökhárítóba beépített 4 érzékelő jóvoltából elöl a visszapillantó tükör vonaláig, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, a hátsó lökhárító mögött pedig 5 méteres körzetben figyeli a gépkocsi környezetét.

Ajánlatkérés
Minta: +36-xx-xxx-xxxx
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE
Hámori Katalin
Recepciós, kereskedelmi asszisztens, biztosítás kötés
Molnár Pál
Értékesítési tanácsadó
Bohó Piroska
Értékesítési tanácsadó
Kesselring Hedvig
Flotta értékesítési tanácsadó
Pelsőczi Dávid
Értékesítési tanácsadó
Gábris Krisztián
Használt gépkocsi értékesítési tanácsadó
Készítette: Hinora Marketing Group